vrijdag, december 08, 2006








Woensdag 6 & donderdag 7 december: slowboat op de Mekong

Om 10u stapten we op de slowboat richting Luang Prabang. Deze trip van 300km op de Mekong zal 2 dagreizen duren. Omdat er problemen waren met de tickets van sommigen, konden we pas om 12.15u vertrekken. We zagan prachtige natuur en verschillende, van de bewoonde wereld afgeschermde mini-dorpjes. Ze leefden op primitieve wijze: we zagen ze vissen met werpnetten vanuit zelf, uit boomstammen gemaakte bootjes. OP de boot maakten we kennis met Dagmar & Jeroen (een belgisch koppel uit het antwerpse) en Josine (een nederlandse).

Om 17.30u begon het donker te worden. Normaal gezien moesten we al op onze bestemming zijn, maar we waren met serieuze vertraging vertrokken. Gelukkig had onze boot een goede navigaytor, die ons tussen de rotsen loodste en blindelings aanmeerde in Pakbeng. We verbleven een nacht in dat dorpje, waar om 22u de electriciteit wordt afgesloten.

Donderdag ging de reis door het adembenemende landschap verder tot we toekwamen in Luang Prabang. We vonden er een guesthouse. Het was het smerigste tot nog toe, maar daar trokken we ons niets van aan. We betalen slechts 2 dollar en hebben electriciteit en warm water. 's Avonds gingen we iets eten met Dagmar, Josine en Jeroen.

13 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Koekoek

Ik ben blij te lezen dat alles goe gaat buiten de nodige avonturen van de Jakke maar hij heeft ne goeie engelbewaarder mee he. Ik ben weer een dagske in verlof dus uitgesproken tijd om nee keer bij ulle op ulle site te komen. Ik ben terwijl bezig voor de snowboardvakantie maar er ligt nog niks van sneeuw maar het zal wel komen hoop ik. Jongens zijt voorzichtig, houd u warm, genoeg druivensuiker en alles geven tot op de meet.

Camme

vrijdag, december 08, 2006  
Anonymous Anoniem said...

het ziet er naar uit da jullie er echt wel van aant genieten zijn daar. en groot gelijk! hier is alles zoals anders en ik denk dat het bij sommigen nu echt wel begint door te dringen da jullie ergens ver weg zitten.. maak er het beste nog van (maar daar twijfel ik ni aan)
xxx silke

vrijdag, december 08, 2006  
Anonymous Anoniem said...

Yo de manne,

Ons kas vol moussakka gestoempt ba de poepa en de moema. Kwestie van ze wat gezelschap te houden. Ze missen u oh zo fel. Elke dag poepeloere te pletter drinken, janken ... snottebelle lang.

Enfin, Wellicht zal er nog wat moussakka overschieten tegen dat je terug thuis bent. 3 bakken vol.

Jelle, 't amusement hé suske.

De groeten van den Hans, Jean L'amour, Wim Bessy, Mieke, Nadine, Hoof, Sylvia, Koen Moen, Yves Rambo, Did(ier), J.P., Loekepetoeke, Jef, Dalton, Oscar, Jean Carlé en geile echtgenote, Meme, ...

vrijdag, december 08, 2006  
Anonymous Anoniem said...

Helaba roadstrippers! :)
Amaai,alles gaat daar wel heel goed! En aan de foto's te zien is het echt wel genieten... Ik geniet er zelf van (vanuit mijn zetel wel is waar,maar kom, dat is een detail :) )
Ik zal even mededelen dat ik voor de moment de nacht aan het doen ben op het werk en dat de kindjes heel braaf zijn... 't is maar dat ge het weet eh ;)
We hebben morgen chiropolis op de chiro en ook de sint komt langs! (woehoe!) Dikke party :)
Voor de rest is er niet echt veel nieuws, als ik een roddel weet, zal ik hem hier als eerste komen posten ;)
Allee ik zal het hierbij laten. Geniet nog maar goe verder!
Groetjes

Boeckie x

zaterdag, december 09, 2006  
Blogger nat&pete said...

Hi Jakke(remember us from Bloem?) en Jelle (wij zijn vorig jaar bij uw mama uw snowboard komen halen, voor de Pete)
via de website van kim en tom ook die van jullie gevonden! waw! Jullie zitten dus nog effe in Azië. Hmm, wij hebben nog in Afrika gezeten, maar daar was van olifantenrijden geen sprake hoor! In tegendeel, wij zijn daar moeten vluchten voor een grote mama-olifante...
Doe da daar nog goed en we zien wel wanneer jullie in Oz zijn!
Groetjes,Nat&Pete & Jonahke vanuit Canungra X
PS:

zondag, december 10, 2006  
Anonymous Anoniem said...

ah boeckie maar ik weet een roddel hoor, ik verkeer naart schijnt me de lander loos... ja ja de wonderen zijn de wereld nog ni uit e

afin dus niks van waar, geniet van elke dag en als ik is meer tijd heb zal ik is iets defteg posten

elena

zondag, december 10, 2006  
Anonymous Anoniem said...

wie vertelt er nu roddels over zen eigen als ze toch ni waar zen?? attention whore!

dinsdag, december 12, 2006  
Anonymous Anoniem said...

??? whore???

maak uzelf bekend zou ik zo zeggen

elena

dinsdag, december 12, 2006  
Anonymous Anoniem said...

eindelijk komt de waarheid aan het licht Ellen Van Hellemont...(wHORE)

woensdag, december 20, 2006  
Anonymous Anoniem said...

de niet-waarheid zulde bedoele, elena deelde namelijk mee da t NI waar is. eindelijk de waarheid? schrik voor u eige waarheid zeker loohoooooooser

zondag, december 24, 2006  
Blogger Perdy said...

excuseer ma diejen eerste en anonymous van 12 december en dieje vn 20 december das toch ma een zielig geval (of gevallen).
Kzou eerst u bronnen is raadplegen voorda ge iets opt internet zet en dan zijde nog zo laag gevaale omda op een forum te zette vn 2 bangelijke gasten da op wereldreis zijn en da hier eigelijk nx mee te maken emme. In plaats van het in de mensen hun gezicht te zeggen moet da hier in Humbeek achter de rug gebeuren (da ist gn da kleuters ook doen)
Kzou zeggen, idd Elena, maak u zelf bekend en die ni zo achterbaks en kinderachtig.

-- attention wanker(s) --

Perdy (niet anoniem dus)

en ng ff nen proficiat aan de persoon hierboven mij, er is toch nog iemand commentaar durft geven

vrijdag, december 29, 2006  
Anonymous Anoniem said...

amai ma nu ben ik toch wel is heel nieuwsgierig wie er hier onnozele commentaar komt posten da op niks slaagt, wie hier denkt da em stoer is terwijl hij/zij toch geen naam durft zetten, en vooral wie er dacht da hier geen reactie op zou komen van andere mensen??

hier is mijn naam: Ellen Van Hellemont. mag ik die van u ook alstublief loser?

en nog 1 ding: ik hoop uit de grond van mijn hart da ge ni van humbeek bent want dan maak ik u persoonlijk kapot.

klaar om de gevolge te drage BITCH?

sorry jellie en jakke, ik wou da dees ni op ulle site moest gebeuren...

zaterdag, december 30, 2006  
Blogger jonas said...

laag bij de grond van anoniem iets te posten, en dan nog leugens ook... Tsss, der moet toch altijd zo'n volk in de buurt rondlopen e. Mijn naam: Jonas, adres te verkrijgen op aanvraag :)

maandag, januari 01, 2007  

Een reactie posten

<< Home