vrijdag, april 06, 2007

Ma 2/4 t.e.m. vr 6/4: Hop naar Nieuw-Zeeland!

Eerst en vooral bedankt voor al de geen die inzaten met de kokosnoot en ook wel een beetje met mijn hoofd! Gelukkig was het zondag 1 april en deed het niet zo`n pijn:-) Kben vooral content dat de Stekke er ingetrapt is en der zullen nog wel andere slimmeriken zijn;-)

Maandag 2 april, vandaag zou het een dag worden van opruimen, wat chillen in de stad en vooral wachten. Om 21u vertrok onze vlieger vanuit Brisbane naar Sydney. Een dik uurtje later zetten we al weer voet aan land. We namen de bus naar de internationale luchthaven en hier begon het wachten. Onze vlucht naar Auckland was om 7u15. We hadden ergens een plekje gevonden waar we ons goed konden installeren, maar niet veel later kwam de security ons al wegjagen. We moesten samen met nog andere overnachters in een rumoerige zaal gaan zitten. Geslapen hebben we dus niet.

En dan was het zover: het afscheid aan Australie. Ook al was het niet altijd wat we verwachtten, we hebben hier twee schitterende maanden beleefd. De maand en half samen met Kim en Tom was de max en onvergetelijk. Maar bon, we keken wel al hard uit naar Nieuw-Zeeland, na al het goede wat we ervan gehoord hadden.

Tegen de middag en weer twee uurtjes vooruit in de tijd landden we in Auckland, de grootste stad van Nieuw-Zeeland. Na de inspectie van al ons kampeermateriaal konden we op zoek gaan naar een geschikte huurauto. Doordat we ons al wat geinformeerd hadden, was dit niet zo moeilijk. We deden een superdeal en een uurtje later zaten we in onze Toyota corolla al op weg naar Auckland. Een moderne, drukke stad omgeven door water en groene heuvels. Omdat we slechts een weekje hebben voor het Noord-eiland, leek het ons niet de moeite om hier te blijven en reden we in de namiddag al door naar de Coromandel Peninsula, richting natuur. De landschappen waren al meteen prachtig en de groene heuvels deden ons wat aan Schotland denken. `S avonds installeerden we ons op een camping en we hadden niet veel nodig om in slaap te vallen.
Woensdagochtend deden we inkopen voor een week en verkenden de Kauraeranga valley. Hier maakten we een mooie wandeling en volgden de weg van vroegere explorers die hier de wildernis introkken om Kauri bomen te kappen en goud te zoeken. In de namiddag reden we door naar de oostkust van de peninsula en hier hadden we prachtige uitzichten over de mooie baaien en de talloze kleine rotseilandjes. Aan Hot water beach sprongen we in het water en we graafden ons een putje, dat zich vulde met heet water door hydrothermale activiteit. Slapen deden we aan een afgelegen strandje. De volgende morgen gingen we weer op stap en maakten een strandwandeling naar Cathedral cove. We kwamen enkele van de mooiste baaien en stranden tegen die we tot nu toe ooit gezien hadden, het was dus weer de moeite. Omdat de zon weer vollenbak scheen, hebben we er toch wel enkele uurtjes doorgebracht en wat gezwommen en gesnorkeld. In de namiddag reden we door naar het centrale deel van het noorder eiland, daar waar het land van Mordor begint.
De aankomst in Rotorua konden we met onze ogen toe voorspellen, we konden het namelijk ruiken. De geur van zwaveldampen hangt over vele delen van dit stadje, waar nog veel vulkanische activiteit aanwezig is. Dit in de vorm van modderpoelen, warmwaterpoelen, gijzers en het ontsnappen van dampen uit de dunne aardkorst. We maakten een wandeling door zo`n park en zagen enkele van deze fenomenen. Later op de dag bezochten we nog het Rotorua museum en het badhuis. Waar in het begin van de 20ste eeuw vele rijke toeristen zich lieten verwennen.

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Echt spijtig van de kokosnoot! ;) ik zag het anders echt wel zo gebeuren en het had u mss ne keer goe gedaan! ;) :)

Allé, ik ben ermee weg, een pintje (mss zelfs 2 ;)) gaan pakken op de 36u van bloem. Oep eulle bakkes!